دیجیتال مارکتینگ
تعریف دیجیتال مارکتینگ چیست؟
دیجیتال مارکتینگ عملی است که برای تبلیغ محصولات یا خدمات از ابزارها و فناوریهای دیجیتال بهره میگیرد. به بیان سادهتر، دیجیتال مارکتینگ به شکلی از بازاریابی اطلاق میشود که به صورت آنلاین با کمک موبایل، لپ تاپ، اینترنت و غیره انجام میشود. این شکل از بازاریابی میتواند شامل هر موضوع پیچیده مانند خلاقیت در بازاریابی، ایمیل خودکار تا تولید محتوای وبلاگ برای یک سایت باشد.
مزایای دیجیتال مارکتینگ
مزایای دیجیتال مارکتینگ روز به روز در حال افزایش هستند. هرروز تعداد بیشتری از مصرفکنندگان در مورد محصولی که نیاز دارند در اینترنت تحقیق کرده و به صورت آنلاین محصول مورد نظر را خریداری میکنند. طبق تحقیقات نشریه فوربز، ۸۲ درصد از مشتریان قبل از خرید به صورت آنلاین در مورد برندهای ارائه دهنده محصول مورد نظر تحقیق میکنند. پس چگونه میتوانیم به این درصد بالای مردم دسترسی پیدا کنیم؟ جواب ساده است، دیجیتال مارکتینگ.
۱۳ مزیت اصلی دیجیتال مارکتینگ
۱– نتایج قابل سنجش
در بازاریابی سنتی هیچ راهی برای سنجش تعداد افرادی که بیلبورد شما را دیدهاند یا به جای دیدن آگهی کاغذی، آن را در سطل زبالههای بازیافتی انداختهاند، وجود ندارد. اما دیجیتال مارکتینگ، گزارش هایی منسجم و قابل اعتماد به شما ارائه میدهد تا برای مثال، تعداد دقیق افرادی که ایمیل شما را باز کرده یا روی لینک خاصی کلیک کردهاند را بدانید.
۲- قابلیت شخصیسازی
امروزه مصرفکنندگان بهدنبال خدمات خصوصی و سفارشی هستند؛ کاری که در بازاریابی سنتی به طرز آشکاری ممکن نخواهد بود، زیرا این نوع بازاریابی دارای ماهیتی عمومی است. اما دیجیتال مارکتینگ با ابزارهای شگفتانگیز خود این امکان را به شما میدهد که از علایق و اولویتهای اشخاص برای سفارشی کردن پیامی که دریافت میکنند استفاده کنید. درواقع شاید بتوان “شخصی سازی” را بزرگترین مزیت بازاریابی دیجیتال و آنلاین دانست.
۳– هزینه پایین برای استفاده
کارهایی که در حوزه بازاریابی سنتی صورت میگیرند، مانند بیلبوردها و تبلیغات رادیو و تلویزیونی در حال حاضر بسیار پرهزینه هستند. ولی محصولات دیجیتال مارکتینگ در سایزهایی مقیاسپذیر عرضه میشوند؛ بدین ترتیب، تمامی کسبوکارهای کوچک، متوسط و بزرگ میتوانند از این محصولات برای دستیابی به مخاطبان با مناسبترین قیمتها استفاده کنند.
۴– دستیابی به مخاطبین بیشتر
از آن جایی که دیجیتال مارکتینگ به صورت آنلاین انجام میشود، حوزهای وسیع و جهانیتر از مخاطبین را در بر میگیرد. در حالیکه بازاریابی سنتی شما را به یک منطقه جغرافیایی محدود میکند، دیجیتال مارکتینگ به شما اجازه میدهد تا با نرخ بالایی از اثربخشی به مخاطبین بینالمللی خود دسترسی داشته باشید.
۵– بهینهسازی آسان
دیجیتال مارکتینگ همراه با گزارش است، و این یعنی اگر شما در این نوع از بازاریابی با عملکردی ضعیفتر از میزان مورد رضایتتان مواجه شوید، پیدا کردن جای این مشکل و تغییر دادن آن آسان خواهد بود. دیجیتال مارکتینگ همراه با گزارش است شما حتی میتوانید چند چیز متفاوت را امتحان کنید، بسنجید که کدامیک بهترین عملکرد را داشته و همان را به عنوان هدف و رویکرد رو به جلوی خودتان انتخاب کنید.
۶– نرخ بالاتر جلب مشتری
یکی دیگر از مزایای دیجیتال مارکتینگ این است که جلب مشتری به صورت آنلاین تنها با چند کلیک صورت میگیرد.به جای اینکه مشتریان، گوشی تلفن را بردارند یا سوار ماشین بشوند و تا فروشگاه شما رانندگی کند، میتوانند از طریق ایمیلی که فرستادهاید وارد وبسایت شما شوند و خریدشان را انجام دهند و با آسایش در حالیکه روی مبل لم دادهاند، درباره سازمان شما اطلاعات کسب کنند.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.